Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Problem vid utskick av e-post från biblioteket

2018-10-12 

E-post med meddelanden om att reserverade böcker finns att hämta eller förvarningar om att lånetiden håller på att ta slut kommer inte alltid fram till outlook- och hotmailkonton.

E-post från avsändaren biblioteket@hig.se gällande exempelvis aviseringar om att reserverade böcker finns att hämta eller förvarningar att lånetiden håller på att ta slut kommer inte alltid fram till låntagare med Outlook- och Hotmailkonton.

Gör så här om du tror att du är berörd:

  • Kontrollera mappen med skräpmejl om du har ett Outlook- eller Hotmail för att se om e-post från oss hamnat där istället för i Inkorgen.
  • Om du hittar brev från oss i skräpmappen markera det som "icke skräppost" för att i fortsättningen få våra meddelanden,
  • Prova också att lägga till biblioteket@hig.se som en betrodd avsändare i inställningarna.
  • Om inte det fungerar får du gå in och läsa vad just din e-postleverantör har att säga om att tillåta vissa betrodda avsändare.

En lösning - logga in på ditt bibliotekskonto

Eftersom meddelanden inte alltid kommer fram bör du regelbundet logga in på ditt bibliotekskonto för att undvika att aviserade böcker tas bort och att du inte återlämnar dina böcker i tid.

Här loggar du in på ditt bibliotekskonto

Publicerad av: Lisa Olsson Sidansvarig: Veronica Liljeroth Sidan uppdaterades: 2018-10-12
Högskolan i Gävle
www.hig.se
Box 801 76 GÄVLE
026-64 85 00 (växel)