Gunvik Grönbladh, I. (2015). Granskning sätts ur spel i dagens rekrytering. Tidningen Curie (27-maj).
[Mer information]
Böcker
Petersen, K., Beedholm, K., Engström, L., Gunvik Grönbladh, I. & Larson, L. (red.) (2006). Objektiveringer : En dansk-svensk-norsk antologi om vård, omvårdnad, sygepleje, omsorg og medicin- At tænke med human- og samfundsvidenskab. Uppsala: Uppsala universitet. 165 s. (ESEP: Ethos in Society, Education and Practices 7)
Länk
[Mer information]
Gunvik Grönbladh, I. (2004). "Det bästa skolbiblioteket som tänkas kan-" : om informationsvanor och förändrade gränser i Projekt lärcentra. Uppsala: Pedagogiska institutionen, Uppsala universitet. 72 s.
[Mer information]
Gunvik Grönbladh, I. & Giertz, B. (1998). Pedagogisk och vetenskaplig skicklighet i lika mån? : en kartläggning av pedagogiska meriter vid tillsättning av lektorat. Uppsala: Enheten för utveckling och utvärdering, Uppsala Univ.. 103 s. (Rapportserie från Enheten för utveckling och utvärdering, Uppsala universitet 11)
[Mer information]
Gunvik Grönbladh, I. (1995). Introduktionskurs för lärare i PBI : ett pedagogiskt trick? : synpunkter från ADB-lärare på en kompetensutvecklingsinsats vid Uppsala universitet. Uppsala: Inst. för ADB och datalogi, Uppsala universitet. 23 s.
[Mer information]
Doktorsavhandling
Gunvik Grönbladh, I. (2014). Att bli bemött och att bemöta : En studie om meritering i tillsättning av lektorat vid Uppsala universitet. Diss. , 2014. Uppsala: Acta Universitatis Upsaliensis. 203 s.
Länk
[Mer information]
Kapitel i böcker
Gunvik Grönbladh, I. (2008). När jag fångade Bourdieu. Att sætte spor på en vandring fra Aquinas till Bourdieu - æresbog till Staf Callewaert. Köpenhamn: Hexis.
[Mer information]
Gunvik Grönbladh, I. (2006). Vetenskaplig skicklighet och pedagogiska meriter?. Fältanteckningar Utbildnings- och kultursociologiska texter tillägnade Donald Broady. Stockholm: Elanders Gotab.
[Mer information]
Gunvik Grönbladh, I. (2005). Kommentarer till en kurs - att gå vilse i artisteri och vetenskap. I kunskapens gränsland : en essäsamling från kurserna Artisteri och kunskap och Artisteri och vetenskap 2003-2004. Uppsala: Institutionen för musikvetenskap, Uppsala universitet. S. 7-27.
[Mer information]
Riis, U. & Gunvik Grönbladh, I. (1999). En enkät till 61 kommuner våren 1998. utvecklingen beror då inte på användningen av datorer...'. Stockholm: Liber.
[Mer information]
Konferensbidrag
Gunvik Grönbladh, I. (2010). Praxeology in judging pedagogical merits. .
[Mer information]
Gunvik Grönbladh, I. (2005). The struggle between scientific and pedagogical qualifications in hiring academic teachers in nursing education. .
[Mer information]
Gunvik Grönbladh, I. (2002). What is Excellence in Teaching?. .
[Mer information]
Gunvik Grönbladh, I. (2000). Restructuring tendencies and the school-librarians changing of boundaries?. .
[Mer information]
Rapporter
Petersen, K., Gunvik Grönbladh, I. & Larson, L. (2005). Distansutbildning för sjuksköterskor relaterad till sjuksköterskeprogrammet : – en projektsammanfattning. Pedagogiska institutionen, Uppsala universitet. (ESEP: Ethos in Society, Education and Practices 5)
Länk
[Mer information]
Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att ge dig som besökare en förbättrad användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vårt cookie-policy.
Läs om cookies