Webbmöten via Zoom
Zoom är en webbmötestjänst som stödjer de flesta enheter och gör det möjligt att kommunicera med ljud och bild även över långsamma förbindelser.
Zoom är en webbmötestjänst som stödjer de flesta enheter och gör det möjligt att kommunicera med ljud och bild även över långsamma förbindelser.
Inför eller under höstterminen kommer samtliga studentkonton att nollställas i Zoom, till följd av Zooms säkerhetsförändringar och nya rutiner.
Det innebär att du som är student på Högskolan i Gävle måste logga in igen efteråt, för att aktivera ditt Zoom-konto på nytt. Dina personliga inställningar som sparade möten, uppladdade bilder och eventuella grupper i kontakter kommer att försvinna i samband med denna nollställning.
Av säkerhetsskäl har Zoom beslutat att göra det obligatoriskt för alla Zoom-rum att antingen ha waiting room-funktionen eller lösenkod aktiverad. Denna förändring införs den 27 september. Om du inte redan själv valt någon av dessa funktioner för ditt Zoom-rum innan dess, kommer då waiting room automatiskt att slås på.
Du som är student kan skapa egna webbmöten i Zoom, för till exempel grupparbeten. Studenter har obegränsad mötestid i Zoom.
På Zooms webbplats hittar du instruktionsfilmer, manualer och information. Zoom har en chatt som är öppen dygnet runt för alla användare. På hjälpsidans nedre högra hörn finns en blå Hjälp-knapp som öppnar chatten.
Har du frågor om Zoom är du välkommen att kontakta Learning Center.
Ärendekö: support.hig.se
E-post: learningcenter@hig.se
Telefon: 026-64 87 00
KONTAKTA OSS
Högskolan i Gävle
801 76 Gävle
026 - 64 85 00
Följ oss i sociala medier